החזרי מס בגין חסכונות – מישהו מטפל בך?

רבות אנו שומעים באמצעי התקשורת על המושג "החזרי מס", על הזכאות של רבים מאיתנו להחזרים בגין סיבות שונות ועל גופים היכולים לסייע בידינו לקבל את אותם החזרים. כסף צריך לדעת לבקש וכשדבר מגיע לרשויות המס, כי אז הבקשה כוללת בירוקרטיה והררי ניירות ולא תזיק גם היכרות אישית עם הפקידים בביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה.

נכון, אפשר לנסות ולהתמודד מול רשויות המס בכוחות עצמינו, אבל האמת היא שללא תואר ראשון בחשבונאות, התמחות, הסמכה וניסיון, ההצלחה שלנו מוטלת בספק וההבדל בא לידי ביטוי בכספים שמגיעים לנו ושלא נראה לעולם.
על פניו, נראה מקצוע ראיית החשבון כמשמים למדי, אבל העוסקים בו יודעים שמדובר בעבודה קשה ואינטנסיבית, כאשר כל רואי החשבון בארץ מאוגדים תחת לשכת רואי החשבון (המסמיכה רו"ח לעבודה ומעניקה להם את הרישיון הדרוש), בהנהלתו של עו"דאבי פרידמן.
מכיוון שהלישכה מקפידה להתעדכן ולקחת חלק במתרחש ברשויות המס, בבנקים, בתחום הביטוח, בתחום ההשקעות ועוד, הרי שכל חבריה מעודכנים תדירות במתרחש, מה שתורם ליכולתם לסייע לנו לקבל החזרים.
בגלל שרובינו, אחרי הכל, לא רואי חשבון, איננו יודעים כי גם בגין חסכונות והשקעות מסוגים שונים אנו זכאים להחזרי מס. הסיבה לכך היא שהמדינה מבקשת לעודד את האזרחים לחסוך ולהשקיע בעתידם הפיננסי ומעניקה הטבות מס שונות על אפיקי השקעה שונים.
קיימות אפשרויות רבות לחסכונות לטווח ארוך וקצר, כמו קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים וכן הלאה, כאשר לכל אחת המאפשרויות הללו תנאים שונים וחלקן הטבות מס מפליגות. מבין אלה, קרנות השתלמות מתהדרות בפטור מלא ממס.
מכיוון שמדובר בחיסכון הניתן לפידיון גם לאחר שש שנים בלבד, הרי שבעצם מדובר בחיסכון לזמן קצר, הזוכה להטבות של חיסכון לזמן ארוך (והוא היחיד הזוכה להטבה משמעותית זו). בנוסף, רוב בעלי הקרנות הללו – שכירים ועצמאיים – זכאים גם לזיכויי מס שנתיים, כלומר החזרי מס ביחס לרמת ההכנסה, המצטברים לסכומים נאים. את הכספים הללו נקבל ביתר קלות ומהירות, אם נסתייע באנשי מקצוע הטובים בתחומם.